• Persoonlijk contact
  • Verzenden of Ophalen in onze fysieke winkel
  • Maatwerk in creaties en reparaties

9.5Out of 262 Reviews

Wij maken gebruik van cookies. Indien u verder gaat op onze website, gaat u daarmee akkoord.

Wij maken gebruik van cookies. Indien u verder gaat op onze website, gaat u daarmee akkoord.


Garantie

Geven jullie garantie op horloges?
Ja, tenzij anders afgesproken, bieden wij 3 maanden garantie op het uurwerk van horloges bij normaal gebruik.

Geven jullie garantie op (nieuwe) sieraden?
Ja, afhankelijk van de omstandigheden rondom het mankement of de schade. Op de verkoop van sieraden in Nederland is de consumentenwetgeving van toepassing. Dit betekent dat u als consument niet opdraait voor mankementen die het directe gevolg zijn van fabricagefouten. Schade door onjuist gebruik valt echter buiten de garantie.

Ik heb enige tijd geleden een (vintage) sieraad bij jullie gekocht en er is iets kapot. Wat nu?
Kom langs met het sieraad of stuur foto's van de schade zodat wij een inschatting kunnen maken van de mogelijkheden en de kosten voor reparatie.

Waarom repareren jullie (dit) niet gratis?
Vintage sieraden die wij verkopen worden zorgvuldig opgeknapt, schoongemaakt en gecontroleerd op mogelijke mankementen. Goud en zilver zijn echter relatief zachte metalen die gevoelig blijven voor slijtage. Een dun, vintage gouden ringetje of een paar oorbellen uit de jaren '50 zal bijvoorbeeld kwetsbaarder zijn dan soortgelijke sieraden van staal. Na verloop van tijd kan er schade ontstaan, bijvoorbeeld door stoten of ergens achter haken. Dit kunnen we niet garanderen. Vergelijk het met een nieuwe auto: als er na een tijdje een kras op verschijnt, zal de garage deze meestal niet gratis herstellen, zelfs als u heel voorzichtig heeft gereden. Reparaties kosten geld, en wij brengen liever de gemaakte kosten in rekening dan dat we deze doorberekenen in de verkoopprijs. Zo kunnen we onze vintage sieraden tegen toegankelijke prijzen aanbieden.

Houden jullie rekening met de aankoop bij reparaties?
Ja, zeker! Als u het sieraad bij ons heeft gekocht, zullen wij de reparaties zo goedkoop mogelijk voor u uitvoeren zonder concessies te doen aan de kwaliteit. Soms kunnen kleine reparaties zelfs kosteloos worden uitgevoerd.

Geven jullie garantie op zetwerk of stenen?
Nee, wij geven geen garantie op zetwerk of stenen. Waarom niet? Omdat een zetting nog zo goed kan zijn, één ongelukkig tikje kan voldoende zijn om een steen te verliezen. Om discussies te voorkomen en onze prijzen laag te houden, kiezen wij (zoals veel andere juweliers) ervoor geen garantie te geven op zetwerk of stenen.

Waarom krijg ik bij juwelier “X” wel garantie op zetwerk?
Sommige juweliers berekenen de kosten van het verlies van een steen in de verkoopprijs van een sieraad. Dit betekent dat u bij de aankoop extra betaalt voor de garantie op zetwerk of stenen, zodat u de steen in de toekomst kunt laten vervangen. Wij kiezen ervoor om onze prijzen laag te houden en geen dergelijke kosten door te berekenen.

Kunnen jullie zettingen controleren?
Ja, uiteraard kunt u uw zetwerk door ons laten controleren. Dit is meestal kosteloos. Hier kunnen echter geen rechten aan ontleend worden, om dezelfde redenen dat wij geen garantie op zetwerk geven.

Inloggen

Wachtwoord vergeten?

  • Al je orders en retouren op één plek
  • Het bestelproces gaat nog sneller
  • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen

vergelijk0

Juweliers Goldberg 4,9 / 5 - 60 Reviews @ Google Reviews